پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
6 استراتژی مارکتینگ کارواش

6 استراتژی اصلی مارکتینگ مجموعه‌های کارواش (1)

این مطلب رو به اشتراک بگذارید
استراتژی مارکتینگ
استراتژی مارکتینگ برای مجموعه کارواش

چه شما به تازگی شروع به تدوین استراتژی‌های مارکتینگ مجموعه کارواش خود کرده باشید و چه به دنبال بازبینی آن برای سال پیش رو، در هر صورت اطلاع مداوم از اصول به روز صنعت مارکتینگ، برای طراحی استراتژی موفق و جذب مشتری بیشتر از اهمیت بالایی برخوردار است. برای رسیدن به این اهداف لزوماً نیاز به هزینه کردن مبالغ بالا نیست، بلکه شما باید از ایده‌های جذاب و خلاقانه کمک بگیرید.

در این مقاله ما به بررسی برترین ایده‌ها برای شروع طراحی یک استراتژی موفق در مارکتینگ مجموعه کارواش می‌پردازیم.

1. ایجاد باشگاه مشتریان کارواش

امروزه بسیاری از مجموعه‌های کوچک و بزرگ، عضویت در باشگاه مشتریان را به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کنند. این کار یک روش بسیار مناسب برای افزایش همبستگی با مشتریان و ترغیب آنها برای بازگشت دوباره و دوباره به مجموعه شما خواهد بود. هنگام طراحی باشگاه مشتریان، فکر کردن به اهدافی که در سر دارید برای افزایش احتمال موفقیت شما بسیار مهم است. بدون انجام بررسی‌های لازم ایجاد باشگاه مشتریان ممکن است چندان نتیجه‌بخش نباشد.

اطلاعات لازم درباره مشتریان خود را جمع‌آوری کنید. به عنوان مثال مشتری شما چه شخصی است و چرا مجموعه شما را برای شستشوی ماشین خود انتخاب کرده است؟ با دانستن چنین اطلاعاتی شما می‌توانید شروع به برنامه‌ریزی، پرورش ایده ها به کمک سایر اعضای تیم و تعیین اهداف هماهنگ با خروجی موردنظر خود نمائید. اهداف تعیین شده باید خاص، دست یافتنی، مرتبط، دقیق و دارای توجیه زمانی باشند. به بررسی شیوه کار مجموعه‌های موفق و معروف بپردازید و دلیل موفقیت آنها را بیابید و کشف کنید که چه چیزی موجب جذابیت آنها برای مشتریانشان شده است.

2. حضور در شبکه های اجتماعی

ایجاد صفحه‌ در شبکه‌های اجتماعی مختلف، روشی فوق‌العاده برای معرفی مجموعه شما بدون هزینه کردن حجم زیادی از پول است. به نسبت قشر مخاطبین هدف، می‌توانید نسبت به انتخاب پلتفرم مورد استفاده تصمیم بگیرید، چرا که همه شبکه‌های اجتماعی کاربرد یکسانی ندارند. داشتن یک صفحه اختصاصی در اینستاگرام یا یک کانال در تلگرام می‌تواند راه مناسبی برای معرفی کسب و کار شما و ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبین شود.

حتی در صورتی که بودجه مارکتینگ شما محدود است، گاه داشتن صفحه اختصاصی در این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جایگزین نسبتاً مناسبی برای وبسایت باشد. طراحی و راه‌اندازی یک وبسایتِ کامل مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری است، لذا حضور در این شبکه‌ها راه مناسبی برای ارائه اطلاعات ضروری به مشتریان شما خواهد بود. در مرحله بعد اگر بودجه شما اجازه این کار را بدهد، می‌توانید به انجام تبلیغات هدفمند در صفحات پربیننده شبکه‌های اجتماعی هم بپردازید.

3. ارائه پیشنهادهای تشویقی به مشتریان

همه تخفیف را دوست دارند، ولی ارسال دیجیتال پیشنهادهای تشویقی از سوی مجموعه‌های کارواش چندان امر رایجی نیست. این فرصت مناسبی برای کسب و کار شماست که از این خلاء موجود به سود مجموعه خود استفاده کنید. از طریق پیامک، ایمیل و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی برای مشتریان خود پیشنهاد تشویقی ارسال کنید تا از این طریق اعلام حضور نموده و آنها را به سمت خود جذب نمایید. این کار همچنین آغازی بر ایجاد رابطه با یک مشتری جدید و تبدیل او به یک مشتری وفادار خواهد بود.

پیام شما می‌تواند حاوی یک کوپن برای تخفیف در یک برنامه شستشوی مشخص باشد یا اینکه خدمتی رایگان را در ازای یک برنامه شستشو پیشنهاد دهد. با ارسال منظم و دوره‌ای این پیام‌ها مشتریان خود را نسبت به خدمات مجموعه به روز نگه دارید. پس از مدتی احتمالاً از بازخوردهای دریافت شده از سوی مشتریان شگفت زده خواهید شد.

 

لینک بخش دوم مقاله

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید