پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
آشنایی با انواع تجهیزات برای راه اندازی کارواش

برای راه اندازی کارواش به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ بخش دوم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

برای شروع هر بیزینس و یا راه اندازی هر کاری نیاز به اطلاعاتی در مورد بازار آن، درخواست ها و همچنین تجهیزات و لوازم آن کار نیاز داریم. راه اندازی کارواش و کارواش داری هم از این قاعده مستثنی نیست. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از شروع به فعالیت و خرید این سری مقاله را مطالعه کنید. در بخش دوم این مقاله به ادامه تجهیزات فوم پاشی و همچنین سیستم های آبکشی می پردازیم.

تجهیزات راه اندازی کارواش
تجهیزات راه اندازی کارواش

ست لنس برس

در کارواش های سنتی و قدیمی عموما پس از پاشیدن کف بر روی خودرو از خز و یا اسفنج های نرم جهت پخش کردن مواد شوینده، نظافت بهتر و شستشوی کامل از کمک می گیرند. گرچه این ابرها و یا خز ها بسیار نرم و لطیف می باشند و به خودی خود هرگز بر روی بدنه خودرو خط و خش نمی اندازند اما به جهت شستشوی اشتباه این ابزارها، احتمال آسیب به خودرو به شدت افزایش پیدا می کند. کارواش داران به جهت نظافت سریع دستمال ها و خز ها، آنها را بر روی زمین انداخته با آب فشار قوی آن را شستشو می دهند. این شستشو از نظر ظاهری قابل قبول است اما به دو جهت برای خودرو مناسب نیست. اولا آلودگی را از زمین برداشته و به خودرو انتقال می دهد و ثانیا در حین شستشو شن و سنگ ریزه های کف کارواش که از شستشو ها قبل به جا مانده است را به سطح خودرو می رساند و در حین استفاده به مانند یک سمباده نرم عمل می کند و لایه محافظ رنگ خودرو را برمی دارد. اگرچه این روش های اشتباه همچنان در کشور ما مرسوم است اما امروزه در کشورهای اروپایی از ست لنس برس و یا سایر ست های برس دار استفاده می کنند. این برس ها که مجهز به سیستم کف ساز هستند و جریان خروجی دارند نیزا به شستشو نخواهند داشت چرا که جریان خروجی کف که در زیر برس تعبیه شده است تمامی آلودگی ها از برس خارج می نماید. برس این ست از الیاف طبیعی ساخته شده است که از ایجاد هرگونه خط و خش بر روی بدنه خودرو جلوگیری می نماید. سبک و ارگونومیک بودن این ست شستشو از ویژگی های منحصر به فرد آن است. ست لنس برس از تجهیزاتی است که متخصصان استفاده آن در کارواش ها به شدت توصیه کرده اند.

ست لنس برس کارواش
ست لنس برس کارواش

ست فشار قوی

از ساده ترین و رایج ترین تجهیزات در هر کارواش می توان به ست شستشوی فشار قوی اشاره نمود. جریان آب فشار قوی از ملزوماتی است که در هر کارواشی به آن نیاز دارد. اگرچه این تجهیز بسیار ساده به نظر می رسد اما باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت. با تنظیم دقیق و صحیح این تجهیز علاوه بر شستشوی بهتر و برداشتن آلودگی ها می توان در مصرف آب نیز صرفه جویی نمود. انتخاب نازل متناسب با فشار آب خروجی واتر موجب کاهش مصرف آب و پاشش پودری آب بر خودرو می شود. اما باید دقت داشت که انتخاب واترجت و یا در اصطلاح پمپ کارواش و همچنین انتخاب نازل اشتباه می تواند آسیب  و خساراتی جدی به عمل بیاورد. رنگ پریدگی در خودرو ها ، شکستگی در قسمت های حساس و آسیب دیدن تجهیزاتی همچون آینه ها از متداول ترین آنهاست. تجهیزات تعبیه شده در ست لنس فشار قوی علاوه بر حفظ خودرو از این آسیب های احتمالی، موجب افزایش طول عمر واترجت نیز خواهد شد. از مهم ترین تجهیزات ایمنی این ست ها می توان به محافظ نازل و محدود کننده خمش شیلنگ کارواش اشاره نمود. گان یا تفنگی استفاده شده در این ست سبک و ارگونومیک بوده و از نوع ماشه دار است. ماشه دار بودن گان ست های فشار قوی از این جهت حائز اهمیت است که اگر کنترل لنس در حین کار از دست کاربر خارج شد و لنس از دست کاربر رها شد، لنس به کاربر درجه اول و بعد از آن به خودرو ها آسیب نرساند. ضمنا این ابزار در کنترل فشار وارد شده بر پمپ نیز موثر است و موجب افزایش طول عمر واترجت خواهد شد. پس بهتر است برای صرفه جویی اولیه در مخارج کارواش از انواع غیر استاندارد آن استفاده نکنیم.

ست لنس شستشوی فشار قوی
ست لنس شستشوی فشار قوی

 

در بخش سوم این مقاله به بررسی سایر تجهیزات مورد نیاز در یک جایگاه شستشو وهمچنین تجهیزات نظافت تخصصی داخل خودرو خواهیم پرداخت.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید