پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
تجهیزات کارواش اتوماتیک

راهنمای مناسب رسیدگی به تجهیزات کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

داشتن یک کسب و کار سودآور اولویت هر سرمایه گذاری در صنعت کارواش می باشد. اما به هر حال گاهی ممکن است بر اثر مشکلات به وجود آمده برای تجهیزات کارواش اتوماتیک، در مسیر این سودآوری، توقفی ایجاد شود. مشکلات به وجود آمده برای تجهیزات کارواش اتوماتیک ممکن است خیلی هزینه بر باشد و بدتر از آن ممکن است به مدت کوتاهی موجب تعطیلی کارواش شود.

مکانیزم کارواش اتوماتیک به گونه ای است که ماشین آلوده و کثیف از یک طرف وارد شده و از طرف دیگر به صورت تمیز خارج می شود و این چیزی است که مراجعه کننده توقع دارد. برای دستیابی به این نتیجه تمام اجزا باید به صورت منظم وظیفه خود را انجام دهند. اگر هریک از این تجهیزات وظیفه ی خود را به خوبی انجام ندهند، در خروجی  نتیجه ی مورد نظر مراجعه کننده حاصل نمی شود.

برای مطمئن شدن از کارکرد دقیق دستگاه و در نتیجه حفظ کیفیت عملیات و رضایت مشتری باید رسیدگی مناسبی بر روی تجهیزات اعمال شود. شاید حفظ، نگهداری و رسیدگی به این تجهیزات زمان بر و هزینه بر باشد ولی نتیجه باعث افزایش و حفظ کیفیت و در نتیجه حفظ کسب و کار کارواش در شرایط ایده آل می شود.




پیشگیری

کارواش اتوماتیکبرای حفاظت از کارواش در مقابل استفاده از تجهیزات در فصول مختلف سال مانند زمستان باید به طور دقیق به تجهیزات رسیدگی شود. این عمل موجب می شود که دستگاه و تجهیزات در این فصول به طور دقیق به کار خود ادامه دهند، همچنین در صورت رسیدگی مرتب نیازی به تعطیلی کارواش برای تعمیرات اساسی نیست و کارواش می تواند در فصول شلوغ پذیرای مراجعه کنندگان باشد. اولین قدم برای پیشگیری از خرابی تجهیزات و نگهداری مناسب آن مطالعه دفترچه راهنما می باشد تا به طور دقیق با شرایط کاری و نحوه کار تجهیزات آشنا و از رسیدگی های مورد نیاز هر قسمت مطلع شد. سپس باید برای چک کردن منظم و اصولی این تجهیزات یک چک لیست تهیه شود و به طور مرتب رسیدگی شود. همچنین می توان از منابع معتبر نیز برای آشنایی بیشتر با تجهیزات و نحوه کار آن ها اطلاعات به دست آورد تا بهترین شرایط کاری را برای استفاده طولانی مدت از تجهیزات کارواش اتوماتیک فراهم کرد.




چک لیست رسیدگی و نگهداری تجهیزات کارواش اتوماتیک

ایجاد یک لیست مراقبت و رسیدگی موثر برای انواع تجهیزات کارواش اتوماتیک متفاوت می باشد. نحوه رسیدگی و نوع تجهیزات ممکن است برای همه ی کارواش ها یکی نباشد. بدست آوردن یک چک لیست روزانه، هفتگی، ماهانه و … می تواند موجب رسیدگی بهتر و منظم تر به تجهیزات کارواش اتوماتیک شود. در ادامه به موارد این چک لیست اشاره می شود.

ماشین شوی اتوماتیکرسیدگی روزانه:

. چک کردن فشار آب و دبی آب

. یکبار راه اندازی دستگاه برای مطمئن شدن از کارکرد صحیح و منظم تجهیزات

. مطمئن شدن از نبود آلودگی و مواد کثیف بر روی برس ها و سیستم خشک کن

رسیدگی هفتگی:

. چک کردن مخازن

. نظافت رسوبات باقی مانده در محل خروج آب

. خشک کردن بدنه خشک کن در صورت وجود قطره های آب

. چک کردن مخزن روغن تجهیزات

کارواشرسیدگی ماهانه:

. چک کردن نازل ها و شیلنگ ها و لاین ورودی خودرو ها

. چک کردن لامپ ها و تعویض آن ها در صورت نیاز و چک کردن فیلترها

. چک کردن ریل

 





ارتقاء تجهیزات

داشتن تجهیزات جایگزین در مواقع نیاز می تواند موجب کاهش زمان تعمیر و نگهداری شود. بسیاری از مشکلات تجهیزات کارواش اتوماتیک ممکن است به ندرت اتفاق بیافتد؛ در زمان پیش آمد چنین مشکلاتی وجود تجهیزات جانبی می تواند بسیار مفید باشد. در زمان تعویض قطعات هم می توان از ورژن جدید قطعات در صورت وجود، استفاده کرد و تجهیزات کارواش را به همین شکل به روز کرد. صاحبان کارواش اتوماتیک مانند تمام صنایع دیگر باید همیشه به فکر به روز رسانی تجهیزات خود باشند تا بتوانند بهترین کیفیت را برای مراجعه کنندگان مهیا کنند. همچنین صاحبان کارواش سالانه می توانند تغییراتی در نمای بیرونی کارواش ایجاد کنند تا بتواند مراجعه کنندگان بیشتری جذب کند




نکات ایمنی

در کارواش اتوماتیک از قطعات و تجهیزات گوناگونی استفاده می شود، نحوه کارکرد و رسیدگی به این تجهیزات باید به گونه ای باشد که موجب خسارت به جان و مال مراجعه کنندگان و کارمندان نشود. به همین دلیل صاحبان کارواش باید به طور مرتب و منظم به تجهیزات کارواش اتوماتیک رسیدگی کند تا امنیت این افراد تامین شود. صاحبان کارواش باید از محکم بودن تجهیزات و قطعات در جای مناسب خود اطمینان حاصل کنند، مواد شستشوی خودرو را از فروشنده معتبر خریداری کنند تا محصولات تقلبی نباشد و به کارمندان و بدنه ی خودرو آسیب نرساند. از اتصالات برق و اتصال استاندارد آن به تجهیزات اطمینان حاصل کند و در هنگام تعمیرات و رسیدگی به تجهیزات نکات ایمنی را رعایت کنند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید