پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شیشه های شفاف تر ماشین

راه هایی برای داشتن شیشه شفاف تر و تمیزتر ماشین – بخش دوم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بدون شک مشتریان کارواش از رد دستمال و دیدن کثیفی شیشه ماشین خود بیزارند. در بخش دوم مقاله به مواردی اشاره خواهیم کرد که هر کارواش داری باید آن ها را بداند. در ادامه با پاکران همراه باشید.

نظافت شیشه ماشین
نظافت شیشه ماشین

استفاده از تکنیک مناسب با تجهیزات کارواش

ابتدا به خاطر بسپارید که باید دستمال های مشخصی را مخصوص نظافت شیشه ها در نظر بگیرید. از دستمال های شیشه نباید برای نظافت یا خشک کردن سایر قسمت های خودرو استفاده کرد، در غیر اینصورت رد ناخوشایندی بر روی شیشه ها باقی خواهد ماند. بهترین کار این است که دستمال ها را بر اساس رنگ آنها دسته بندی نمائید.

دومین نکته برای داشتن یک تکنیک مناسب در نظافت شیشه ماشین، استفاده از دو دستمال است؛ یکی برای نظافت و دیگری برای خشک کردن شیشه ماشین. همچنین بهتر است هر دستمال را دو بار تا کنید، چرا که در این حالت هر دستمال هشت «رو» برای استفاده خواهد داشت که می‌توان برای هر شیشه از یکی از آنها استفاده نمود.

حال باید ماده شیمیایی را بر روی شیشه اسپری کنید و از یک طرف دستمال نظافتی خود برای پخش کردن آن در سطح شیشه استفاده کنید. برای این کار حتماً از حرکات مستقیم استفاده کنید، بالا و پایین یا چپ و راست. همچنین ابتدا قسمت های میانی شیشه را نظافت کنید و سپس به سراغ گوشه ها بروید، چرا که گوشه ها آلودگی بیشتری را در خود جا می‌دهند و به این ترتیب مانع از پخش شدن آلودگی در سطح شیشه می‌شوید.

در مرحله بعد از یک طرف دستمال مخصوص خشک کردن خود برای حذف باقیمانده مواد شوینده استفاده کنید. بهتر است دستمال را به سمت کناره های شیشه بکشید، چرا که نقطه ای که دستمال متوقف می‌شود، همان نقطه ای است که آخرین رد از دستمال باقی می‌ماند. فراموش نکنید که برای شیشه بعدی از یک طرف دیگر دستمال خود استفاده نمائید.

نکته مهم دیگر اینکه همانطور که از دستمال های جداگانه ای برای شیشه ها استفاده می‌کنید، شستشوی این دستمال ها نیز باید جدا از دستمال های نظافت بدنه انجام گردد. همچنین بهتر است کار شستشوی این دستمال ها به کمک مواد شوینده بدون رنگ و عطر و فاقد نرم‌کننده انجام شود.

نظافت شیشه ها در کارواش اتوماتیک

تا به اینجای کار ما تنها در مورد نظافت شیشه ها در کارواش های سنتی و مکانیزه صحبت کردیم. اما شیوه انجام این عملیات در کارواش های اتوماتیک کمی متفاوت است. سوال اینجاست که چطور می‌توان از رضایت کامل مشتری از نظافت شیشه های خودروی خود، هنگامی که از زیر دستگاه کارواش اتوماتیک خارج می‌شود مطمئن بود؟

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، در دستگاه های کارواش اتوماتیک همان مواد شوینده ای که برای بدنه خودرو استفاده می‌شود، برای نظافت شیشه ها نیز به کار می‌رود. با این که این نحوه شستشوی قسمت بیرونی شیشه ها، در یک شستشوی سریع می‌تواند کافی باشد، اما باید توجه کرد که هر چقدر هم خشک کن دستگاه شما پرقدرت باشد، خودرو هرگز 100 درصد خشک نخواهد شد. همین موضوع می‌تواند موجب باقی ماندن اثرات ماده شوینده بر روی شیشه ها شود و برای مشتریان که عمدتاً حساسیت بیشتری روی تمیزی شیشه ها نشان می‌دهند اذیت کننده باشد.

با توجه به این وضعیت، همواره در مجموعه های کارواش اتوماتیک نیاز به حضور یک نیروی انسانی در خروجی دستگاه کارواش، برای اجرای مرحله نهایی شستشو وجود خواهد داشت. در واقع وظیفه این نیرو نظافت نهایی شیشه ها به کمک یک دستمال حوله ای خشک و مناسب، و پاک کردن آخرین اثرات ماده شوینده باقی مانده بر روی آنهاست. به خاطر داشته باشید که مشتریان شما، تقریباً همه زمانی که در خودرو هستند را به نگاه کردن از طریق شیشه ها می‌گذرانند، و اگر ردی از کثیفی دید آنها را مختل کند ممکن است دیگر هرگز به کارواش شما مراجعه نکنند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید