پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

9 اقدام مهم روزانه برای نگهداری از کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کلیه مراکز کارواش ، چه آنها که با دستگاه اتوماتیک خدمات ارائه می کنند و چه دارندگان تجهیزات دستی کارواش، نیازمند مدیریت و نگهداری از تجهیزات مجموعه هستند. تاسیسات و دستگاه هایی که در این مراکز وجود دارد، بایستی به خوبی مراقبت شوند تا کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان با گذشت زمان حفظ گردد. در این مقاله قصد داریم به ۹ فرآیند مراقبت و نگهداری، که بایستی بصورت روزانه در کارواش ها انجام شود بپردازیم.

اهمیت انجام دادن اقدامات مربوط به نگهداری از تجهیزات کارواش

کارواشدر مراکز کارواش اتوماتیک عملیات شستشو و خشک کردن خودرو بصورت مکانیزه و با کمترین دخالت کاربر انجام می شود. بنابراین تجهیزات شستشو شامل برس ها، سیستم حرکتی شامل چرخ و موتورگیربکس یا کانوایر، فتوسل های تشخیص موقعیت خودرو و تسمه های جابجا کننده برس ها و خشک کن بایستی بطور منظم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم سرویس های لازم آنها انجام گیرد. این کار علاوه بر افزایش طول عمر تجهیزات، موجب افزایش کیفیت شستشو می شود. در کارواش های دستی نیز تجهیزات پاشش آب پر فشار، پمپ باد و جاروبرقی ها بایستی به طور منظم بررسی گردند تا اختلال یا نقصی در فرآیند شستشو ایجاد نشود

 

 

تمیز کردن دستگاه

اگر دستگاه مورد استفاده از نوع کارواش اتوماتیک دروازه ای می باشد، قسمت های مختلفی از دستگاه از جمله برس ها، بدنه و درب های دستگاه می بایست در دوره های حداکثر یک ماهه با دقت نظافت شوند تا مانع از ایجاد رسوب و تخریب ظاهر این بخش ها گردد. نظافت این بخش ها باید به کمک آب فشارقوی و با استفاده از مایع شوینده مخصوص این کار انجام شود. بخش هایی همچون تابلو برق های دستگاه نیز باید به کمک باد غبارروبی شوند، چرا که استفاده از آب در نظافت این قسمت ها مطلقاً ممنوع است. نظافت مداوم محوطه کارواش نیز به حفظ جلوه مجموعه و افزایش جذب مشتریان کمک می کند.

 

بررسی شرایط برس ها

برس کارواش اتوماتیکدر دستگاه های کارواش اتوماتیک، سه برس یا بیشتر بصورت افقی و عمودی وظیفه حذف جرم از روی سطح خودرو را بر عهده دارند. این برس ها باید بصورت روزانه و قبل از شروع کار از نظر تمیزی چک شوند. همچنین رشته های برس مورد بررسی قرار گیرند تا از نبود اجسام و آلودگی های آسیب زننده به رنگ بدنه در میان آنها اطمینان حاصل شود.

 

 

 

تمیز کردن سنسورها

دستگاه های کارواش اتوماتیک دروازه ای برای شستشوی ایمن و بدون آسیب زدن به بدنه، دارای سنسور ها و فتوسل های متعددی هستند. این سنسور ها بر روی خشک کن دستگاه، بر روی ستون های چارچوب، برس ها و سیستم چرخ شوی قرار دارند. سنسور ها یا فتوسل ها، از برخورد کردن تجهیزات با بدنه خودرو جلوگیری می کنند. بنابراین به منظور اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، این قطعات باید بصورت روزانه، با استفاده از یک دستمال نرم و مرطوب تمیز شوند.

 

 

عملکرد جاروبرقی

جاروبرقی کارواشدر مراکز کارواش دستی، نظافت داخل خودرو بوسیله یک جاروبرقی صنعتی و پرقدرت انجام می شود. این دستگاه باید در شرایط کاری ایده آل باشد تا قدرت نظافتی خود را حفظ نماید. بررسی شرایط نازل، ظرفیت مخزن زباله، شرایط خرطومی، مجرای مکش و نظافت یا تعویض فیلترها در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

 

دمای گرمکن آب

بصورت روزانه باید بررسی کنید که دمای گرم کن آب مجموعه کارواش بین ۴۰ تا حدود ۶۰ درجه باشد. در صورتیکه دمای گرم کن حدود ۱۵ درجه بالاتر یا پایین تر از این محدوده باشد ممکن است موجب کاهش اثرگذاری و یا آسیب به تجهیزات گردد، لذا حتما به متخصص فنی دستگاه مراجعه کنید.

 

تمیزی کفی شوی

کفی شوی کارواشدستگاه کفی شوی یک دستگاه حرفه ای و سریع به منظور شستشوی کفی یا زیر پایی خودرو می باشد. این دستگاه فرآیند شستشوی کفی را به سرعت و با کیفیت بالا و بدون دخالت کاربر انجام می دهد. برای جلوگیری از انباشته شدن آلودگی ها در درون این دستگاه، باید آنرا بصورت روزانه تخلیه نمایید.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید