پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
برس کارواش اتوماتیک

تفاوت های انواع مختلف کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودروی شما ممکن است بعد از مدتی دچار آلودگی ها و جرم ها شود. بنابراین شستشوی خودرو یکی از وظایف مهم در ارتباط با نگهداری این وسیله نقلیه می باشد. شستن دستی خودرو یا مراجعه به کارواش دو راهکار موجود در این رابطه است. شستشوی دستی زمانبر بوده و کیفیت مطلوبی را ارائه نمی دهد. اما مراجعه به کارواش های معتبر زمان شستشوی را کاهش داده و کیفیت آنرا دو چندان می نماید. در این بین کارواش اتوماتیک نسل پیشرفته مراکز شستشوی خودرو می باشد که نتیجه به مراتب بهتری را ارائه می دهد. این دستگاه ها مدل های مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود هستند. در این مقاله تعدادی از کارواش ها به همراه مزایای هر کدام مورد بررسی قرار می گیرد.

کارواش دستی

کارواش اتوماتیکطبق نظر کارشناسان شستشوی دستی یکی از ایمن ترین روش ها برای شستشوی خودرو می باشد. شستشوی دستی به روش های مختلف از روش سنتی با سطل آب تا شستشو با تجهیزات فشار قوی اطلاق می شود. در این روش خودرو با مواد شوینده و فوم و سپس آب شستشو می گردد. فوم و مواد شوینده برای حذف آلودگی ها و جرم ها از سطح خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. مزایای این روش شستشو به شرط استفاده از تجهیزات و ابزار های مناسب، حداقل ایجاد خط و خش و حذف آلودگی های عمیق می باشد. اما این روش زمان بر بوده و تجهیزات متعددی را نیاز دارد. حجم بالای آب مصرفی، دشواری انجام آن در یک فضای محدود و در هوای سرد از دیگر معایب و محدودیت های روش دستی می باشند.

شستشو بدون آب

در این روش از اسپری های مخصوص و دستمال میکروفایبر برای تمیز کردن بدنه و شیشه های خودرو استفاده می شود. نبود فضا برای شستشوی دستی و عدم امکان شستشوی خودرو با استفاده از آب از دلایل استفاده افراد از این روش است. البته این روش در حذف آلودگی های عمیق توانایی ندارد. در این روش همچنین احتمال بیشتری برای ایجاد خط و خش روی بدنه خودرو وجود دارد.

کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیککارواش اتوماتیک بوسیله برس های هوشمند مکانیزه بدون دخالت کاربر خودرو را شستشو می دهد. این دستگاه در مدل های تونلی و دروازه ای در دسترس است. مویی این برس ها بصورت موثر آلودگی ها را از سطح خودرو حذف می کنند. مدت زمان شستشوی خودرو با این روش بسیار کم بوده به گونه ای که در بعضی از مدل های این دستگاه، عملیات شستشوی کمتر از 5 دقیقه به طول می انجامد. وجود سیستم خشک کن در این دستگاه ها موجب خشک شدن سطح خودرو بعد از شستشو می شود.

کارواش بدون برس

روش شستشوی بدون برس با استفاده از کارواش های اتوماتیک مخصوص انجام می شود. در این روش نازل های شستشو از دو طرف آب و فوم را بر سطح خودرو پاشش می نمایند. سرعت بالای شستشو و عدم تماس برس با سطح از مزایای این کارواش ها به حساب می آید. البته این روش به مانند کارواش های دارای برس در حذف آلودگی های عمیق سطح خودرو موثر عمل نمی کند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید