پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

آشنایی با کارواش تونلی EXPRESS ON RAILS 

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش های اتوماتیک نسلی از تجهیزات پیشرفته شستشوی خودرو به حساب می آیند. کمپانی ایستوبال از برترین برند های تولید کننده این دستگاه ها می باشد که مدل های متنوعی از کارواش ها را تولید نموده است. کارواش اتوماتیک تونلی EXPRESS ON RAILS یکی از این دستگاه هاست که در ادامه ویژگی ها، مشخصات و عملکرد آن تشریح خواهد شد.

کارواش اتوماتیک تونلی

مراکز کارواش اتوماتیک به عنوان مراکز پیشرفته و هوشمند در زمینه شستشو و خشک کردن خودرو مطرح می شوند. دستگاه کارواش اتوماتیک بدون دخالت دست و با بکارگیری یک سیستم مکانیزه بدنه و شیشه ها را شستشو می نماید. کارواش تونلی و دروازه ای دو مدل از این دستگاه ها هستند که از نظر ساختار با یکدیگر متفاوت هستند. کارواش تونلی دارای یک ساختار تونلی است که خودرو توسط یک ریل به بخش های مختلف آن حرکت داده می شود.

کارواش تونلی EXPRESS ON RAILS

کارواش اتوماتیک تونلیکارواش اتوماتیک تونلی EXPRESS ON RAILS، ترکیبی از خصوصیات کارواش تونلی ایستوبال و کارواش دروازه ای M+ را ارائه می دهد. به عبارت دیگر، این دستگاه توانایی نظافت بیشتر و سریع تری داشته و بهره روی را بدون افزودن نیرو یا سختی ناشی از نصب کانوایر افزایش داده است.

بخش های مختلف دستگاه

کارواش تونلی مبتکرانه و ترکیبی شرکت ایستوبال دارای بخش های مختلفی است :

آرک ورودی

در بخش ورودی دستگاه یک آرک تعبیه شده که فرآیند پاشش مواد شیمیایی به تایر ها و بخش پایینی بدنه ماشین را انجام می دهد. این بخش از کارواش، موجب صرفه جویی در زمان شستشو شده است.

نازل های فشار قوی

نازل های فشار قوی قادرند آب را با فشار حدود 170 بار بر روی سطح پاشش کنند. نتیجه این امر، از بین رفتن خاک و آلودگی های سطح پایینی بدنه خودرو و تایر ها می باشد.

بخش دروازه ای دستگاه

کارواش اتوماتیک تونلیبخش دروازه ای دستگاه، قسمت مرکزی و اصلی کارواش اتوماتیک EXPRESS ON RAILS می باشد که وظیفه شستشوی بدنه خودرو را بر عهده دارد. ساختار دروازه ای سری M+، با ماژول های فوم نرم و نازل های فشار قوی چرخان مخصوص پاشش آب، این وظیفه را در مدت زمان دو دقیقه انجام می دهد. در پایان عملکرد این بخش، خودرو به خوبی تمیز و براق شده است. در این ساختار، پاشش فوم، شستشوی بدنه و رینگ شوی بطور همزمان انجام می شود.

پاشش واکس

یک آرک مخصوص، به منظور پاشش واکس براق کننده در ادامه ساختار دستگاه تعبیه شده است. البته برای مراکزی که دارای محدودیت فضا برای جا دادن تونل دستگاه هستند، امکان طراحی و ایجاد یک سیستم پاشش آب بدون ایجاد کردن لکه بر روی بدنه وجود دارد.

سیستم آبکشی

سیستم آبکشی نهایی این کارواش اتوماتیک شامل یک آرک از جنس استیل ضد زنگ است. این سیستم در پایان فرِآیند شستشو، بوسیله آب خالص سطح بدنه را آبکشی می نماید تا لک و ردی بر روی بدنه باقی نماند.

خشک کن

نازل پاششسیستم خشک کن جداگانه برای خشک کردن بدنه و جلوگیری از آلودگی مجدد سطح بدنه در مدت زمان کم، بر روی این کارواش وجود دارد. این سیستم می تواند دارای دمنده های خشک کن افقی یا عمودی باشد. این دمنده ها، با دمش باد گرم سبب خشک شدن سریع بدنه می شوند. دمنده ها اطلاعات را از بخش دروازه ای دریافت کرده و در زمان رسیدن خودرو به محل مشخص شده، بصورت خودکار بر روی بدنه خودرو حرکت کرده و آنرا خشک می کنند.

کنترل کننده

برای هدایت راننده در طول فرآیند شستشو و ایجاد محیط مناسب و ایمن، یک کنترل کننده سیستم نیاز است. این کنترل کننده که توسط شرکت ایستوبال ارائه می شود، هر بخش را با توجه به نیاز مشتری و مرحله شستشو ، فعال می کند تا عملیات در نهایت به طور ایمن و دقیق به پایان برسد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید