پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

چگونه یک تفنگی مناسب انتخاب کنیم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

تفنگی یکی از تجهیزات کارواش می باشد که جهت تنظیم پاشش آب فشار قوی در مسیر ورودی آب نصب می گردد. تفنگی دارای یک ضامن است و زمانی که قفل آن باز می شود با فشردن دسته تفنگی جریان اب قطع و وصل می گردد و هنگامی که از دستگاه استفاده نمی شود ضامن دوباره قفل می شود تا از پاشش آب بر حسب تصادف جلوگیری شود. برای انتخاب و نصب تفنگی متناسب با دستگاه و هم چنین مناسب با نیاز کاربر، چند نکته را یادآوری می نماییم.


فشار :

تفنگی و تجهیزات کارواشواترجت ها آب را با فشارهای مختلف پاشش می کنند و هر کدام از شوینده های فشار قوی باید به گان مناسب مجهز شوند. بعضی مواقع هدف از به کار گیری واترجت صرفا اسپری کردن مایع با فشار بسیار کم می باشد که در این صورت تفنگی مخصوص برای این کار استفاده می شود. همه تفنگی ها توانایی پاشش آب را تا حداکثر فشار مشخصی دارند و هنگام انتخاب تفنگی باید فشار قابل تحمل آن و فشار آب مورد نیاز با یکدیگر مطابقت داشته باشند.




دبی :

تفنگی و تجهیزات کارواشنکته حائز اهمیت دیگر میزان آبدهی (دبی) تفنگی می باشد. حجم آب خروجی تفنگی ها با یکدیگر تفاوت دارد و هر یک دارای حداکثر میزان آبدهی هستند که هنگام انتخاب تفنگی باید به این مقدار توجه نمود.








دما :

تفنگی و تجهیزات کارواشتفنگی ها دارای قابلیت عبور جریان آب با دماهای مختلف هستند و می توانند آب را از دماهای معمولی تا دماهای بسیار بالا از خود عبور دهند. کاربران باید تفنگی مناسب را با توجه به نوع واترجت (واترجت آب سرد و واترجت آب گرم) و میزان درجه حرارت مورد نیازشان، تهیه کنند.






محل ورودی آب :

تفنگی و تجهیزات کارواشتفنگی ها از لحاظ محل ورودی آب به دو دسته تقسیم می شوند: ورودی از قمست عقب تفنگی و ورودی از جلو. هر یک از این گان ها کارایی مخصوص به خود را دارند و انتخاب آن ها وابسته به نوع کارکرد مورد نیاز مشتریان می باشد.






مقاومت تجهیزات کارواش در برابر مواد شوینده :

تفنگی و تجهیزات کارواشمقاومت در برابر مواد شوینده : اگر کاربر نیازمند به کار گیری مواد شوینده در واترجت باشد، باید تفنگی انتخاب شود که در برابر مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می دهد و آسیب نمی بیند.






اتصالت تفنگی :

تفنگی و تجهیزات کارواشمحل اتصال تفنگی (شیر ورودی و دهانه خروجی) که آب یا مایع شوینده از آن ها وارد و یا خارج می شود، باید ساختار مقاوم در برابر رطوبت و مواد شیمیایی داشته باشد. این اتصالات از جنس استیل ضد زنگ و یا آلیاژ برنج ساخته می شوند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید