پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
سیستم بازیابی آب کارواش

نگاهی به فیلتر ها و سیستم های تصفیه آب کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کیفیت آب یکی از موارد مهمی است که در فرآیند شستشوی خودرو باید مورد توجه قرار گیرد. در کارواش ها برای ایجاد شرایط مطلوب در آب مورد استفاده، فرآیند های مختلفی به انجام می رسد تا در نهایت خودرو ها با کیفیت مناسب شستشو شوند. در این بین یک سری فیلتر ها و سیستم های تصفیه و خالص سازی آب وجود دارند که با نصب آنها در کارواش می توان به نتیجه بسیار مطلوب در فرآیند شستشو رسید. در این مقاله تعدادی از فیلتر ها و سیستم های تصفیه آب مخصوص مراکز شستشوی خودرو برای شرکت ایستوبال معرفی می گردند.

معرفی سیستم های فیلتر کننده و بازیابی آب

سیستم بازیابی آب کارواشکارواش ها بطور کلی به دو دسته کارواش اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند. در کارواش های دستی مانند جت واش ها از لنس و نازل که آب فشار قوی را پاشش می کنند استفاده می شود. در کارواش اتوماتیک یک سیستم هوشمند مکانیزه بدون دخالت دست و بوسیله برس زنی خودرو را شستشو می دهد. این کارواش ها در دو دسته اصلی دروازه ای و تونلی در دسترس هستند. برای عملکرد بهتر هریک از این تجهیزات و دستیابی به نتیجه بهتر شستشو، اقدامات مختلفی را می توان انجام داد. ارائه آب با کیفیت برای شستشوی خودرو ها و استفاده از آب خالص برای شستشوی نهایی و آبکشی یکی از این موارد است که در افزایش رضایت مندی مشتری موثر می باشد. برای افزایش کیفیت آب شستشو، استفاده از سیستم های بازیابی و فیلتر کننده آب و همچنین سختی گیر پیشنهاد می گردد. در ادامه بیشتر با این تجهیزات آشنا خواهید شد.

 

فیلتر و سختی گیر آب کارواش

کیفیت آب مورد استفاده در کارواش برای تضمین عملکرد صحیح همه بخش های تجهیزات شستشوی خودرو ضروری است. فیلتر های مخصوص برای کارواش ها طراحی شده که دارای اتصال ورودی و خروجی است. این فیلتر نباید در معرض فرآورده های حاصل از روغن قرار گیرد تا از خطر انفجار جلوگیری شود. سختی گیر آب مدل پیشرفته این تجهیزات است که برای حذف سختی آب و ایجاد کیفیت عالی شستشو طراحی می شود. در این سیستم، سختی آب با عبور از یک بستر رزینی حذف می شود. این سیستم از دو محفظه دارای رزین، یک صفحه نمایش و ظرف نمک برای بازیابی رزین تشکیل شده است. این سیستم باید در محلی نصب شود که دسترسی مناسب برای پر کردن مخزن نمک وجود داشته باشد.

حذف مواد معدنی از آب

سیستم بازیابی آب کارواششرکت ایستوبال تجهیزات دیگری با نام حذف کننده مواد معدنی آب تولید می نماید. این دستگاه مرحله نهایی یعنی آبکشی، آب با کیفیت و خالص تولید می نماید. سطح مواد معدنی آب با این تجهیزات به 50 ppm  تقلیل یافته تا آب بدون ایجاد لکه بر روی سطح خودرو، آنرا تمیز کند. این فیلتر قدرتمند دارای 4 ممبران برای ایجاد آب خالص و با کیفیت می باشد. در این سیستم پیکربندی به خوبی انجام شده و منو ها، پیام ها و صفحه کنترل در دسترس هستند.

 

سیستم بازیابی آب

تجهیزات بازیابی آب برای تصفیه آب و استفاده مجدد از آب طراحی شده است. تجهیزات بازیابی برای تصفیه و بازیابی آب بر روی کارواش های تونلی، دروازه ای و جت واش ها قابل نصب هستند. بخش اصلی یکی از مدل های این سیستم یک فیلتر زئولیت است. بسته به سرعت جریان آب، بین 1 تا 3 فیلتر زئولیت استفاده می شود. سیستم بیولوژیکی بازیابی آب یکی دیگر از این تجهیزات شرکت ایستوبال است که در حدود 6000 لیتر را در یک ساعت بازیابی می کند.

دیدگاه ها

  1. آبان 27 1400 at 10:00 ب.ظ
    admin

    با سلام
    جناب قیمت سختی گیر برای یک کارواش اتوماتیک چنده ؟
    منظورم ست کامل است

    1. دی 04 1400 at 10:29 ق.ظ
      admin

      سلام و وقت به خیر .
      جناب منصوری سختی گیر و تصفیه آب با توجه با سختی آب و آلودگی های موجود طراحی و ساخته می شود.
      قیمت این سیستم هم با توجه با تعداد مراحل سختی گیری تعیین می شود. ممنون میشم برای اطلاعات بیشتری و محاسبه دقیق هزینه ها با شماره 021-45948000 تماس بگیرید .
      ممنون

نظرتان را با ما در میان بگذارید