پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

با رعایت این اصول، یک کارواش موفق راه اندازی کنید

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

موفقیت آمیز بودن راه اندازی یک کسب و کار در گرو عوامل مختلفی از جمله رضایت مندی مشتریان و بازگشت سرمایه می باشد. کارواش ها از جمله کسب و کار های پر طرفداری هستند که مدیریت صحیح مجموعه، نگهداری صحیح تجهیزات و رعایت اصول مشتری مداری در سود آور بودن آنها موثر است. رعایت نکردن این موارد علاوه بر کاهش سودآوری می تواند منجر به شکست کسب و کار شود. همچنین یکسری اقدامات ایمنی وجود دارد که توجه نکردن به آنها ممکن است هزینه های اضافی را تحمیل نموده و مجموعه را از سودآوری دور کند. در این مقاله این نکات ایمنی و راهکارهایی برای موفقیت کسب و کار کارواش بیان می شود.

انواع مختلف کارواش ها

کارواش هایی که در سطح شهر ها راه اندازی می شوند، در دو نوع دستی و اتوماتیک می باشند. کارواش دستی دارای تجهیزات فشار قوی بوده و از نیروی خدماتی برای شستن و خشک کردن وسیله نقلیه بهره می برند. در مقابل کارواش اتوماتیک دارای تجهیزات مکانیزه است و بدون دخالت دست فرآیند شستشو و خشک کردن خودرو را انجام می دهند. در مراکز شستشوی خودرو خدمات مختلف شستشوی بدنه، شیشه ها و رینگ ها، واکس زنی، خشک کردن و جارو کشیدن و تمیز کردن داخل خودرو مد نظر است.

 

 

اقدامات لازم برای موفقیت کسب و کار کارواش

اموری که صاحبان کارواش اتوماتیک برای بهبود تجربه کسب و کار و افزایش سودآوری انجام می دهند، شامل اقدامات مهم قبل، حین و بعد از فرآیند شستشو می شود.

قبل از شستشوی خودرو

مرحله اول اقدامات لازم برای راه اندازی کارواش موفق و سودآور، بایستی قبل از شروع فرآیند شستشو انجام گیرد. بر طبق مطالعات صورت گرفته، اطلاعات ناکافی از فرآیند شستشوی خودرو می تواند باعث عدم رضایت مندی مشتری شود. بنابراین صاحبان مجموعه بهتر است قبل از شروع فرآیند شستشو بخصوص در مراکز کارواش اتوماتیک ، مواردی چون چگونگی قرارگیری خودرو بصورت صحیح، شرح تجهیزات و برنامه های در دسترس شستشو به مشتری اطلاع رسانی شود. مدیریت صحیح صف ها، در نظر گرفتن محلی برای انتظار مشتریان و هر اقدام دیگری که قبل از شروع فرآیند به جلب رضایت مشتری کمک می کند، در این زمینه مد نظر است.

حین شستن خودرو

مدیریت کارواشمطالعات نشان می دهد که عدم آگاهی از زمان انتظار مشتری در کارواش، باعث نگرانی افرادی است که عجله دارند. بنابراین در بعضی از کارواش ها بر روی یک نمایشگر وضعیت انتظار و تعداد خودرو های در حال انتظار نشان داده می شود. آنها همچنین به مشتریان این اطمینان را می دهند که تمامی بخش های فرآیند به ترتیب انجام شده است. مثلا در کارواش اتوماتیک برای جلب رضایت و اعتماد مشتری، نام هر بخش از فرآیند بر روی صفحه نمایش دستگاه درج می شود. تعبیه کردن محل مناسب برای نشستن مشتریان در حین شستشوی خودرو و شرح دادن اقدامات مربوط به نظافت داخل خودرو پیش از شروع آن از دیگر اقداماتی است که با جلب رضایت مشتریان موجب سودآوری می گردد.

 

بعد از پایان فرآیند شستشو

مهمترین اقدام بعد از پایان فرآیند شستشو در کارواش، ایجاد مشوق هایی برای مشتریان وفادار می باشد. ارائه تخفیف برای مراجعات بعدی، ارائه خدمات ارزش افزوده مانند تمیز کردن کامل داخل خودرو یا ارائه یک خدمت رایگان از جمله مواردی است که باعث وفاداری مشتری کارواش و افزایش کیفیت خدمات می شود.

رعایت نکات ایمنی در کارواش اتوماتیک

مدیریت کارواشبرای افزایش بازدهی کارواش اتوماتیک ، حفظ سرمایه، رضایت مندی مشتری و در نتیجه همه آن ها موفقیت در کسب و کار کارواش رعایت نکات ایمنی نیز دارای ضرورت است. بعضی از مهم ترین نکات ایمنی در این زمینه عبارتند از :

1-در حین کار کردن دستگاه، کاربر یا شخص دیگری نباید به تجهیزات نزدیک شود یا وارد محوطه شستشو گردد.

2-تجهیزات کارواش اتوماتیک بایستی بطور منظم بازبینی و سرویس شوند تا در وضعیت ایده آل خود باشند.

3-ورود و خروج خودرو ها به داخل محوطه شستشو باید بوسیله علائم ایمنی دستگاه یا روش دیگر کنترل شود.

4-برس های شستشو بایستی نرم و بدون آلودگی های ساینده باشند تا خط و خشی روی بدنه خودرو ایجاد نشود.

5-دستکاری و تعمیر بخش های الکتریکی دستگاه حتما باید توسط تکنسین متخصص انجام گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید