پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
راه اندازی کارواش

8 گام برای راه اندازی یک کارواش مکانیزه

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شاید تابحال به این فکر افتاده اید که یک کسب و کار کارواش را راه اندازی کنید اما از شکست آن ترس دارید. راه اندازی یک کارواش اتوماتیک ، به دلیل وجود تقاضای بالا برای شستشوی سریع و باکیفیت، یک ایده هوشمندانه است. خودروهای بی شمار موجود در خیابان ها، برای حفظ زیبایی ظاهر و مراقبت از رنگ بدنه در برابر آلودگی و گل و لای و زنگ زدگی به کارواش نیازمندند. چالش های مختلفی در مسیر راه اندازی کارواش وجود دارد که انتخاب نوع سیستم شستشو، نحوه مدیریت آب مصرفی و سازگار بودن مجموعه با استانداردهای محیط زیست از جمله مهم ترین آنهاست. در این مقاله به بررسی ۸ گام راه اندازی یک کارواش مدرن و به روز می پردازیم.



نوشتن یک برنامه دقیق از مراحل راه اندازی کارواش

راه اندازی کارواشنوشتن یک برنامه دقیق از مراحل راه اندازی کارواش، کمک می کند تا فرآیند راه اندازی بطور منظم پیش برود. این برنامه برای ارائه به سرمایه گذار و تعیین حداقل سرمایه اولیه، مورد نیاز خواهد بود. این طرح باید شامل بخشی هایی مانند شرح خدمات قابل ارائه، بازار هدف و جمعیت، شرح خلاصه ای از اهداف کسب و کار و فلسفه هر کدام، اقدامات لازم برای ارائه خدمات مناسب به مشتری، سبک مدیریت مد نظر مجموعه، پیش بینی میزان سود دهی کسب و کار و لیست اهداف تجاری باشد.

 

 

تعیین مکان مناسب

محل احداث مجموعه کارواش اهمیت زیادی در جلب مشتری و سود دهی دارد. بنابراین در منطقه مورد نظر، ملک های تجاری باید از جهات مختلف از جمله فضا و ابعاد مجموعه برای جا دادن تجهیزات بررسی شوند. محل احداث کارواش باید در نقطه ای پر تردد، دارای دسترسی مناسب، و با قابلیت دیده شدن از خیابان باشد. برای انتخاب محل احداث کارواش، باید موارد دیگری از جمله جمعیت زیاد، رقبای موجود در منطقه، و ترافیک محل مد نظر قرار گیرد.

 

بررسی رقبای موجود

رقبای کارواشگام سوم راه اندازی کارواش، بررسی مجموعه هایی است که در حال ارائه خدمات کارواش هستند. رقبای مجموعه باید از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرند. این جنبه ها شامل مدت زمان حضور آن ها در این کسب و کار، نحوه قیمت گذاری و بازاریابی و وجود مشتریان وفادار هستند.

 

 

 

 

بدست آوردن اطلاعات مربوط به کارواش

برای راه اندازی کارواش باید درخواست مجوز کسب و کار بدهید و برند خود را نیز بصورت تجاری ثبت کنید. همچنین باید اطلاعاتی در رابطه با مقررات بیمه، نرخ مالیات و دیگر الزامات قانونی برای راه اندازی کارواش جمع آوری نمایید. ضمن اینکه اطلاعاتی را در مورد قیمت تجهیزات و دستگاهها، مسائل بهداشتی و فاضلاب، محدودیت استفاده از آب و الزامات محیط زیستی دفع فاضلاب تهیه کنید.

 

تامین مالی

تامین مالی کارواشبرای تامین منابع مالی جهت راه اندازی کارواش اتوماتیک ابتدا باید برآوردی از هزینه ها انجام شود. این هزینه ها شامل هزینه زمین، ساخت و سازهای مورد نیاز، تجهیزات و دستگاههای کارواش، مواد شوینده و شیمیایی، حقوق کارمندان، هزینه تعمیر و نگهداری، بیمه و … است. برای محاسبه دقیق تر و بهتر هزینه ها بهتر است با شرکت های ارائه دهنده تجهیزات کارواش یا دیگر مشاورین ارتباط برقرار نمائید.

 

 

 

کسب مجوز

گام ششم در فرآیند راه اندازی کارواش، کسب مجوز از مراجع ذی صلاح است. در این رابطه باید طرح برنامه ریزی شده بطور کامل به کارشناسان مربوطه ارائه شود.

 

انتخاب نوع کارواش

راه اندازی کارواشپس از کسب مجوز باید از بین شیوه های شستشوی خودرو یکی را انتخاب کنید. سیستم های رایج امروزه کارواش تونلی، کارواش دروازه ای با و بدون برس و کارواش سلف سرویس هستند. کارواش تونلی دارای بخش های متعددی است که در هر بخش یکی از فرآیندهای برس زنی، آبکشی، خشک کردن و … انجام می شود. در کارواش دروازه ای یک آرک شامل نازل های پاشش، برس ها و بخش های دیگر بر روی خودرو حرکت می کند. در کارواش های سلف سرویس نیز فرآیند شستشو توسط راننده و بوسیله تجهیزات فشار قوی تعبیه شده قابل انجام است. هزینه اجرای هر یک از این روش ها متفاوت است، بعضی از آن ها به نیروی کار کمتری نیاز دارند، برخی دارای پروسه تعمیر و نگهداری ساده تری هستند و برخی نیز زمان شستشو را کاهش می دهند. برای انتخاب مدل مناسب، بایستی هزینه و الزامات مورد نیاز هر سیستم را مورد بررسی قرار دهید.

 

ایجاد یک طرح بازاریابی

اکنون که مجموعه راه اندازی و تجهیزات نصب شده اند، زمان بازاریابی دقیق و تبلیغ مناسب است. برای اینکار باید طرحی نوشته شود که براساس آن باز شدن مجموعه، خدمات، قیمت ها و پیشنهادات ویژه بصورت مناسب اطلاع رسانی گردد. برای انجام تبلیغات، ابتدا باید بودجه آن تعیین شود. طراحی لوگو و راه اندازی وب سایت گام های مهمی در زمینه تبلیغات هستند. وب سایت بایستی حتما با اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند بهینه سازی شده باشد. استخدام نیروهای بازاریابی دیجیتال برای مدیریت شبکه های اجتماعی گام مهم دیگر در بخش بازاریابی و تبلیغات است. مباحث بهینه سازی موتور های جستجو، بازاریابی موبایلی و به روز نگه داشتن سایت نیز بایستی مد نظر قرار گیرند. البته از روش های سنتی بازاریابی مانند پخش تراکت، اجاره تابلوهای تبلیغاتی شهری و تبلیغ در روزنامه و مجله و رسانه های تصویری نیز نباید غافل شد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید