پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستن ماشین در کارواش

دانستنی های مهم برای شستشوی صحیح خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

نشستن گرد و خاک، برف و باران و دیگر آلودگی ها بر روی بدنه و چرخ های خودرو امری اجتناب نا پذیر است. در نتیجه نظافت و شستن ماشین در زمان های مشخص بصورت دستی یا در مراکز کارواش باید مد نظر مالکان خودرو قرار گیرد. شستن سطح بیرونی خودرو ضمن زیباسازی آن و همچنین محیط شهری، به کاهش آسیب های بخش های مختلف این وسیله نقلیه کمک می نماید. البته انجام ندادن شستشوی صحیح خودرو ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی شیشه ها و رنگ بدنه و لکه های آب شود. در این مقاله قصد داریم تا باید و نباید هایی را در رابطه با شستن ماشین بیان کنیم.

انواع روش های تمیز کردن خودرو

انواع کارواششستن ماشین در حیاط خانه یا کوچه بصورت دستی و با استفاده از سطل آب، دستمال و ماده شوینده اولین راهی است که به ذهن هر کس می رسد. اما زحمت زیاد این کار، نبود محل مناسب در بعضی کوچه ها و طولانی بودن فرآیند شستشوی موجب شده تا افراد بخصوص در کلان شهر ها به کارواش ها روی بیاورند. کارواش ها به دو صورت کلی دستی یا اتوماتیک فرآیند شستن ماشین و حتی خشک کردن آنرا انجام می دهند. در کارواش دستی از تجهیزات فشار قوی استفاده می شود و بخشی دیگر از فرآیند شستشو بصورت دستی انجام می گیرد. در مراکز کارواش اتوماتیک کاربر دخالتی در شستن ماشین ودرو ندارد و تمامی فرآیند های برس زنی، شستشو و خشک کردن بدنه و رینگ خودرو با تجهیزات کارواش مکانیزه انجام می شود.

باید های شستن ماشین

در بین باید و نباید هایی که در حین شستن ماشین باید انجام شود، در این قسمت به باید های آن پرداخته می شود. انتخاب ماده شوینده مناسب، آبکشی صحیح و استفاده از تجهیزات مناسب جزء این باید ها به حساب می آیند.

انتخاب ماده شوینده مناسب

 ماده شوینده مناسب شست خودرویکی از مهمترین باید ها در شستن ماشین ، استفاده کردن از مواد شوینده مناسب جهت دستیابی به حداکثر قدرت تمیز کنندگی می باشد. مواد شوینده ای باید مورد استفاده قرار گیرد که کاملا سازگار با بدنه خودرو باشد و خوردگی یا آسیب دیگری ایجاد نکند.

 

 

 

آبکشی کامل وسیله نقلیه

ابکشی خودروبعد از بکارگیری مواد شوینده، باید یک فرآیند آبکشی دقیق و مناسب انجام شود تا جرم و مواد شوینده بصورت کامل از بدنه جدا شوند. در روش شستشوی دستی استفاده از دو سطل جداگانه که یکی مخصوص آبکشی می باشد، مد نظر است. در کارواش ها نیز این مرحله با استفاده از آب فشار قوی به خوبی انجام می شود. نتیجه این امر عدم ایجاد خط و خش اتفاقی بر روی بدنه و کیفیت بالای شستشوی می باشد.

 

 

استفاده از ابزار خشک کن

خشک کن کارواشخودروی شستشو شده دارای سطح مرطوبی است که بعد از چند دقیقه می تواند دچار لک شود. قرار گرفتن در معرض آلودگی ها می تواند سبب جذب آن ها و در نتیجه بر جای ماندن لک بر روی شیشه و بدنه گردد. بنابراین خشک کردن و حتی واکس زدن بدنه یکی از بخش های مهم در فرآیند شستشوی ماشین به حساب می آید. در روش ها دستی شستشوی از دستمال های میکرو فایبر مخصوص و در مراکز کارواش اتوماتیک از سیستم های دمنده خشک کن و واکس جهت خشک کردن خودرو استفاده می شود.

 

نباید های شستن ماشین

بعضی از امور مانند شستن ماشین در زیر آفتاب از اموری هستند که نباید انجام شوند.

شستن ماشین در زیر آفتاب

شستن ماشین در زیر آفتابیکی از نکات مهم در شستشوی خودرو، عدم انجام فرآیند شستشو در زیر نور آفتاب است. یکی از کلید های موفقیت در فرآیند تمیز کردن خودرو، این است که اجازه داده شود تا قبل از خشک کردن بدنه سطح آن مرطوب باقی بماند. در حالیکه نور آفتاب همزمان با شستن ماشین ، سطح بدنه را خشک می نماید. در واقع در صورتیکه فلز بدنه داغ باشد، آب یا مواد شوینده بعلت شدت نور خورشید، سریعا خشک می شوند و لکه هایی بر روی شیشه ها و بدنه ایجاد می گردد. پارک کردن خودرو در زیر سایه یا شستن خودرو در زمانی که خورشید در حال غروب است، می تواند از ایجاد لکه جلوگیری کند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید