پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نیروی کارواش

همه چیز در مورد استخدام و نحوه عملکرد نیروی کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشو و نظافت خودرو از امور مهم در ارتباط با نگهداری و مراقبت از این وسیله نقلیه می باشد. مشغله افراد و زحمت شستشوی دستی خودرو موجب شده تا افراد در کلان شهر ها به مراکز کارواش روی بیاورند. این مراکز بصورت دستی یا با استفاده از تجهیزات کارواش اتوماتیک فرآیند شستشوی خودرو ها را انجام می دهند. در مراکز کارواش دستی، نیروهای خدماتی بوسیله تجهیزات فشار قوی و دستمال، فرآیند تمیز کردن ماشین ها را انجام می دهند. در این مقاله به موارد مهم در ارتباط با نیروی خدماتی و نحوه عملکردش پرداخته می شود.

 

ضرورت بکارگیری نیروی حرفه ای در مراکز کارواش

مدیریت کارواشعوامل مختلفی در موفقیت یک مجموعه شستشوی خودرو سهیم هستند. کیفیت تجهیزات کارواش، مکان عالی، استراتژی های موثر بازاریابی و .. همه بخشی از موفقیت را در این زمینه رقم می زنند. اما در این بین، بکارگیری نیروی حرفه ای یکی از مهم ترین موارد است. اگر نیروهای کارواش به درستی گزینش نشوند و عملکرد مناسبی ارائه ندهند، مشکلاتی اعم از عدم رضایت مندی مشتری و حتی آسیب دیدن خودرو ها و تجهیزات کارواش بوجود خواهد آمد. بنابراین بکارگیری نیروی کارآمد، آموزش صحیح و ایجاد انگیزه در آن ها ضرورت دارد.

 

استخدام نیروی حرفه ای کارواش

در فرآیند استخدام کارواش، افراد باید بطور کامل با قوانین بکارگیری نیرو و وظایف خود آشنا شوند. کارفرما برای شروع فرآیند استخدام بایستی یک فرم را تهیه و در اختیار فرد متقاضی قرار دهد. سابقه و تجربه افراد در زمینه کار باید در اولویت بکارگیری نیرو قرار گیرند. در پایان مصاحبه و پر شدن فرم توسط افراد ، مدیر گزینش از بین اطلاعات جمع آوری شده، بهترین ها را بر می گزیند.

 

آموزش صحیح عملکرد و نحوه برخورد مناسب نیروی کارواش

نیروی کارواشآموزش جامع و صحیح افراد ممکن است در ظاهر برای یک مجموعه کارواش دارای اهمیت نباشد، درحالیکه واقعیت خلاف این موضوع است. در مراکز کارواش، نیروی خدماتی باید به خوبی با وظیفه خود آشنا باشد و نحوه کار با تجهیزات فشار قوی و شستشوی خودرو را به خوبی آموزش ببیند. همچنین نیروی خدماتی باید شیوه برخورد مناسب با مشتری و جلب رضایت او را بطور کامل قرا گیرد. در این زمینه موارد زیر باید مورد توجه نیروی خدماتی کارواش قرار گیرد.

 

 

موارد مهم در ارتباط با عملکرد نیروی خدماتی کارواش

1-ارتباط گفتاری صحیح با مشتری

2-لبخند زدن و داشتن چهره ای بشاش

3-ارتباط چشمی مناسب با مشتری

4-ارتباط گرم و احوال پرسی با مشتری

5-ظاهر تمیز و پوشیدن لباس یکدست

6-رعایت ادب و نزاکت

7- کمک کردن به مشتری در صورت نیاز

8-توانایی بالا و اعتماد به نفس جهت انجام صحیح فرآیند شستشو

9-اطلاع از جزییات فرآیند شستشو و نحوه صحیح کار با تجهیزات

 

نظارت مدیریت کارواش بر عملکرد کارکنان مجموعه

نیروی کارواشمدیر مجموعه کارواش، بایستی تجهیزات موجود را بطور منظم مورد بازبینی قرار دهد تا از آسیب های احتمالی آن ها مطلع گردد. بعلاوه باید بر عملکرد نیرو های خدماتی نظارت کند تا از کیفیت شستشوی خودرو ها و استفاده صحیح از تجهیزات اطمینان حاصل نماید. نظارت بر نحوه برخورد نیرو ها با مشتری نیز باید توسط مدیر انجام گیرد.

 

 

ارتقای نیروی خدماتی

به منظور حفظ عملکرد نیروهای خدماتی و اراده نکات جدید، مدیریت کارواش خودرو باید هر چند وقت یکبار جلسه توجیهی و آموزشی برای آن ها ترتیب دهد. هرچه این افراد دارای مهارت بالاتری در انجام فرآیند شستشو باشند، رضایت مندی مشتری بیشتر خواهد بود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید