پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

آیا تفاوت های کارواش اتوماتیک تونلی و دروازه ای را می دانید؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی خودرو از دغدغه های مهم مالکان این وسیله نقلیه به حساب می آید. ساده ترین راهکاری که به نظر هر فردی می رسد، شستشوی دستی خودرو با استفاده از سطل آب و مواد شوینده و دستمال است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه تجهیزات شستشوی خودرو نیز محصولات جدیدی بوجود آمده که کارواش اتوماتیک از جدید ترین آن هاست. کارواش اتوماتیک بصورت مکانیزه فرآیند شستشوی خودرو را انجام می دهد و در مدل های دروازه ای و تونلی در دسترس است. اطلاع از تفاوت های این دو مدل با هم می تواند سرمایه گذاران یا حتی مالکان خودرو را در جهت انتخاب بین این مدل ها یاری کند.

معرفی کارواش اتوماتیک

کارواشکارواش اتوماتیک فرآیند برس زنی و شستشوی خودرو را بر طبق یک برنامه قابل تنظیم و هوشمند و بدون دخالت افراد انجام می دهد. در این کارواش ها، برس های شستشو، سیستم های خشک کن، نازل های پاشش آب و بخش های کنترلی بصورت هوشمند و در مدت زمان چند دقیقه خودرو را شستشو می دهند. دو سیستم اصلی شستشوی با کارواش اتوماتیک شامل کارواش های دروازه ای و تونلی می شوند. تفاوت اصلی این دو مدل در ساختار و شکل و نحوه هدایت و انتقال خودرو می باشد. کارواش دروازه ای یک ساختار متحرک دارد و کارواش تونلی ساختاری ثابت دارد که خودرو بوسیله کانوایر به بخش های مختلف آن منتقل می شود.

 

کارواش اتوماتیک دروازه ای

کارواش دروازه ای یکی از سیستم های اتوماتیک شستشوی خودرو است که بطور گسترده در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای ساختار منسجم و جمع و جوری است که بر روی خودرو حرکت می کند. سیستم های شستشو و خشک کن شامل برس ها، نازل های پاشش آب و رینگ شوی و مواد کاربردی شامل شامپو، فوم، واکس و خشک کن برای این نوع کارواش ها تعبیه شده اند. کاربر خودرو خود را به محل شستشوی خودرو هدایت می کند، سپس آنرا خاموش نموده و ترمز دستی را می کشد. دستگاه چند مرتبه به عقب و جلو حرکت می کند تا فرآیند شستشو و خشک کردن ماشین را طبق برنامه انجام دهد. این سیستم شستشوی همه کاره، به جهت ابعاد کوچک، حداقل فضای ممکن را اشغال می کند.

کارواش تونلی

کارواش اتوماتیک تونلیدر کارواش تونلی، خودرو بوسیله یک کانوایر در طول کارواش حرکت داده می شود. در داخل این سیستم، در هر بخش یک عملیات انجام می شود و سپس خودرو به بخش بعدی منتقل می گردد. کارواش اتوماتیک تونلی برای حجم وسیعی از خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد و شامل ماژول های رینگ شوی، برس های اضافی افقی و عمودی، آرک پولیش زنی، ماژول آبکشی، دمنده های خشک کن و … می شود. کارواش های تونلی می توانند تا طول بیش از 30 متر نیز داشته باشند و بیش از یک خودرو در یک زمان مشخص را شستشو دهند. در نتیجه تا حد زیادی در وقت افراد صرفه جویی می شود.

 

تفاوت ها و شباهت های کارواش تونلی و دروازه ای

هر دو کارواش تونلی و دروازه ای بصورت اتوماتیک برس زنی و شستشوی خودرو را با یا بدون بکارگیری برس انجام می دهند. در این دو سیستم کاربر به مراتب کمتر از کارواش های دستی با فرآیند شستشوی خودرو درگیر است. کارواش اتوماتیک سازگاری بسیار خوبی با محیط زیست دارد، به گونه ای که در مقایسه با کارواش دستی آب و مواد شوینده کم تری مصرف می کند. استفاده از سیستم های بازیابی و تصفیه آب در کارواش اتوماتیک، تا 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی نموده است. بعلاوه سیستم بازیابی و تصفیه آب، آلودگی های ایجاد شده توسط فرآیند شستشو را قبل از تخلیه در محیط حذف نماید.

کارواش اتوماتیک تونلی و دروازه ای
کارواش اتوماتیک تونلی و دروازه ای

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید