پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
زیرشویی مکانیزه خودرو

نحوه زیر شویی خودرو و اهمیت آن

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشو و نظافت منظم خودرو آنرا از آلودگی ها و آسیب ها دور نگه می دارد. بخش زیرین خودرو اغلب در این فرآیند نا دیده گرفته شده و از آن غفلت می شود. با این وجود زیرشویی خودرو در کارواش ها دارای اهمیت است. با زیرشویی دقیق، قطعات زیرین خودرو نیز عمیقا شستشو شده و عملکرد مناسب آنها تضمین می شود. در این مقاله نحوه زیرشویی خودرو در مراکز کارواش و تجهیزات مخصوص این فرآیند تشریح می گردد.

روش قدیمی زیرشویی

در روش های شستشوی نا مرسوم زیر شویی، خودرو با استفاده از یک جک بالا برده می شود. سپس خودرو در ارتفاع قرار گرفته و با تجهیزات فشار قوی شستشو می گردد. در این وضعیت ممکن است هر لحظه خودرو آسیب دیده و از روی جک رها شود.

روش های جدید زیرشویی در کارواش

زیرشویی مکانیزه در کارواشدر روش های جدید نیازی به بلند کردن خودرو نبوده و خودرو روی سطح زمین بصورت ایمن شستشو می گردد. در این روش که در اغلب در کارواش ها صورت می گیرد، با استفاده از یک لنس مخصوص به بخش زیرین خودرو می توان دسترسی پیدا نمود. البته این لنس ها قابل اتصال به یک کارواش خانگی نیز هستند. در نتیجه می توان از آن ها در منزل استفاده نمود. سیستم زیرشویی مکانیزه کارواش از دیگر تجهیزات مورد استفاده برای شستن زیر خودرو می باشد. این سیستم بصورت مکانیزه سطح زیرین خودرو را شستشو می دهد.

زیر شویی با لنس

لنس زیر شویی از ابداعات مهم تولید کنندگان تجهیزات کارواش به حساب می آید. این لنس بر روی زمین قرار می گیرد و آب را با فشار قوی به زیر خودرو پاشش می نماید. لنس ارگونومیک زیرشویی سبک بوده و کار با آن توسط کاربر مبتدی نیز دشواری چندانی ندارد. این لنس در مدل هایی بر روی چرخ هایی قرار گرفته که باعث انتقال نازل به زیر دستگاه می شوند. در نتیجه کاربر به راحتی با فشردن گان، میتواند بخش زیرین ماشین ها را شستشو دهد.

زیرشویی مکانیزه کارواش

زیرشویی مکانیزه در کارواشسیستم مکانیزه زیرشویی در بعضی از کارواش ها بصورت محدود دیده می شود. این سیستم ها مختص شستشوی موثر و عمیق سطح زیرین خودرو بدون نیاز به جابجایی آن هستند. سیستم زیرشویی مکانیزه بصورت ثابت نصب می شود و خودرو بر روی آن قرار می گیرد. سپس نازل های شستشو از زیر فعال شده و شاسی و موتور و دیگر بخش ها را با اعمال آب پر فشار شستشو می دهد. این سیستم دارای پمپ آب است تا آب را با فشار بالا پاشش نماید. آب خروجی از نازل ها با سطح زیرین ماشین تماس پیدا نموده و آلودگی ها را از آن جدا می کند. سیستم های زیر شویی مکانیزه مخصوص کارواش بصورت یکپارچه، دوار و ثابت حرفه ای طراحی می شوند.

نکات مهم زیرشویی ماشین

اولین نکته در مورد زیرشویی خودرو در مراکز کارواش این است که چنین فرآیندی باید بعد از خنک شدن خودرو صورت گیرد. زیرا گرمای حاصل از ترمز ها و اگزوز و موتور می تواند به سرعت آب و محلول شستشوی را خشک کند. در زیر شویی خودرو، بعد از استفاده از مواد شوینده باید مرحله آبشکی و شستشو با آب را انجام داد. عدم توجه به زیر شویی خودرو می تواند باعث ایجاد انسداد در حفره های زیرین و یا حتی زنگ زدگی قطعات و آسیب دیدن آنها شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید