پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
صفرشویی ماشین

صفرشویی خودرو چیست؟ بخش اول

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

صفرشویی به عملی گفته می شود که کلیه قطعات و لوازم قابل شستشوی خودرو باز و پس از نظافت دقیق با مواد و وسایل تخصصی و حرفه ای در جای خود بسته شود. این امرعلاوه به حفظ ظاهر خودرو شما سبب افزایش سطح بهداشت و تمیزی خودرو شما نیز می گردد. انتقال و افزایش تدریجی آلودگی ها در کنار باقی ماندن پسماند های مختلف در خودرو موجب ایجاد انواع بیماری ها از جمله بیماری های تنفسی خواهد شد. این امر در فصول تابستان و زمستان که استفاده از کولر و یا بخاری در خودرو متداول است از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین امروزه با شیوع بیماری های ویروسی مانند کرونا ضرورت شستشو و ضد عفونی خودرو بیش از پیش شده است. آلودگی هوا در شهر های بزرگ نیز می تواند در کثیف شدن زودهنگام خودرو نیز بسیار موثر باشد.

صفرشویی خودرو

چگونه ماشین خودرو را صفرشویی کنیم؟

نظافت خودروها و صفرشویی آنها بسیار با هم متفاوت هستند. جنس، کیفیت ساخت لوازم و قطعات و نوع مواد شوینده که در صفرشویی مورد استفاده قرار می گیرد باید به طور دقیق بررسی گردد. پس می توان گفت که صفرشویی خودرو یک کار تخصصی و حرفه ای خواهد بود. در ادامه این مقاله به اصول اولیه شستشوی خودرو و صفرشویی خواهیم پرداخت.

چگونه ماشین خودرو را صفرشویی کنیم؟

انتخاب ماده شوینده مناسب

با توجه به جنس و متریال نقاطی که نظافت خواهند شد، ماده شوینده مناسب و با کیفیت انتخاب نمایید. اگرچه شامپو فرش عمومی و یک برس می تواند برای شما کار نظافت را انجام دهد اما ماده شوینده اشتباه و نامناسب و برس با الیاف فوق العاده نرم و یا زبر می تواند کاهش عمر قطعه ، ایجاد خطوط عمیق، افزایش زمان شستشو و پرز پرز شدن سطوح پارچه‌ای را در پی داشته باشد. پس بهتر از قبل شروع به کار مواد شوینده و همچنین ابزار های مورد نیاز خودر را تهیه کنیم.

بهترین محل برای صفرشویی کجاست؟

انتخاب محل از مهم ترین نکات شروع یک نظافت حرفه ای و کامل است. فضایی را برای این کار انتخاب کنید که جریان هوای شدید و یا باد نداشته باشد زیرا باد می تواند به پخش شدن مجدد آلودگی کمک کند و یا سایر آلودگی ها را به داخل خودرو انتقال دهد.

نکته بعدی انتخاب محلی است که علاوه بر سایه، نور کافی نیز داشته داشته باشد. نور آفتاب علاوه بر گرم شدن داخل خودرو سبب سریعتر خشک شدن مواد شوینده روی سطح خواهد شد. به یاد داشته باشید که مواد شوینده به هیچ عنوان نباید روی هیچ سطحی خشک شود زیرا این امر موجب رنگ پریدگی، پوسیدگی و از بین رفتن آن سطح خواهد شد. داشتن نور کافی نیز امکان بالا بردن کیفیت شستشو را مهیا خواهد کرد.

بهترین محل برای صفرشویی کجاست؟

کفی خودرو؛ مرکز پخش آلودگی

قبل از شروع نظافت و صفرشویی به یاد داشته باشید که می بایست کفی خودرو از ماشین خارج شده و با دقت نظافت شود. تماس کفی خودرو با کفش و ارتباط غیر مستقیم آن با انواع آلودگی، آن را تبدیل به مرکز آلودگی در خودرو کرده است. برای شستشوی بهتر و دقیق تر کفی خودرو بهتر است از یک فرچه و یا برس استفاده شود تا تمامی آلودگی ها از خلل و فرج آن خارج شود. برای اطمینان خاطر نیز بهتر است مواد آنتی باکتریال مخصوص کفی خودرو پس از شستشوی کامل و خشک شدن به سطح آن پاشیده شود. شرکت ایستوبال اسپانیا از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های کارواش اتوماتیک و همچنین مواد شوینده تخصصی در دنیا می باشد که از پر فروش ترین مواد شوینده آن می توان به مایع ضدعفونی و آنتی باکتریال کفی خودرو اشاره نمود.

بارها دیده شده است که کفی خودرو در کف کارواش و یا روی زمین شستشو می شوند که این موجب می شود که آلودگی دوباره به روی کفی خودرو منتقل شود. استفاده از گیره های کفی خودرو علاوه بر راحت نمودن شستشوی کفی خودرو موجب می شوند تا پس از تکمیل شستشوی آنها، آلودگی دوباره از کف کارواش به داخل خودرو منتقل نشود.

کفی خودرو؛ مرکز پخش آلودگی

تا به اینجا خودرو خود را آماده نظافت داخلی و صفرشویی کرده ایم اما باید به این مهم توجه کرد که این شروع کار ما در صفرشویی بوده و نکات بسیار مهم و تخصصی همچنان باقی است. پس بخش دوم و شروع کار صفرشویی را از دست ندهید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید