پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

جلوگیری از تعطیلی کارواش در فصل زمستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراکز کارواش بصورت حرفه ای و تخصصی خودرو ها را شستشو می دهند. مراجعه افراد به این کارواش ها، در فصول مختلف سال صورت می پذیرد. در فصل زمستان بعد از یک بارش برف بعلت برجای ماندن نمک و یخ  جاده ها روی بدنه خودرو، مراجعه به کارواش اهمیت می یابد. برای مالک کارواش تعطیل شدن در این روز ها بدترین اتفاق ممکن است. در واقع عدم آمادگی با آب و هوای سرد و دمای زیر صفر در کارواش ، می تواند موجب یخ زدن تجهیزات و از کار افتادن آنها شود. بنابراین مالکین کارواش اتوماتیک یا دستی با رسیدن فصول سرد سال باید از تجهیزات در برابر هوای سرد مراقبت کنند. در این مقاله این اقدامات مانند مواد شوینده ضد یخ، سیستم های گرمایشی و سیستم های لوله کشی حرفه ای به تفصیل توضیح داده می شود.

تجهیزات کارواش برای فصول سرد سال

کارواشمراکز کارواش در دو دسته اتوماتیک و دستی برای شستشوی بدنه خودرو ها استفاده می شوند. کارواش اتوماتیک شامل یک سیستم برس زنی مکانیزه و پاشش آب هوشمند است و در عرض چند دقیقه خودرو ها را شستشو می دهد. این کارواش ها در دو مدل تونلی و دروازه ای طراحی و تولید می شوند. مراکز کارواش دستی، از تجهیزات پاشش آب فشار قوی برای شستن خودرو ها بهره می برند. تجهیزات زمستانی از جمله تجهیزات مهم برای مدیریت و ادامه فعالیت یک مجموعه کارواش می باشد. این تجهیزات از وسایل مجموعه محافظت کرده و با ایجاد یک محیط گرم امکان شستشوی ایمن خودرو ها فراهم می نمایند. در ادامه بعضی از این سیستم ها تحلیل و معرفی می شوند.

سیستم weep

یکی از تجهیزات مهم برای مدیریت کارواش در فصل زمستان و جلوگیری از یخ زدگی تجهیزات مورد استفاده در آن، سیستم weep است. این سیستم از یخ زدن تجهیزات جلوگیری می نماید. در این سیستم مقداری آب در داخل شلنگ ها و لنس ها بطور پیوسته جریان پیدا می کند. این سیستم تا زمانی آب را به چرخش در می آورد که قرار است از تجهیزات استفاده شود. بعد از پایان عملیات شستشو نیز سیستم weep مجددا فعال می شود. البته در این روش مصرف آب کمی بالا می رود.

سیستم گرمایشی

سیستم گرمایشی کارواشیکی دیگر از راهکارهای اساسی برای حفظ کارواش در برابر یخ زدن، استفاده از سیستم گرمایشی است. انواع مختلفی از این تجهیزات وجود دارد که برای کارواش ها بکار می آیند. برای سیستم های کارواش اتوماتیک یک سیستم گرمایی ویژه به منظور گرم نگهداشتن فضای مجموعه توسط شرکت های ارائه دهنده تجهیزات جانبی کارواش ارائه می شود. همچنین برای حفاظت از لوله کشی ها و گرم نگهداشتن آب یک سیستم گرمایشی الکتریک مورد نیاز است.

مواد شوینده ضد یخ

امروزه بیشتر کارواش ها به دلایل مختلف ترجیح می دهند تا از مواد ضد یخ به جای سیستم های weep استفاده کنند. مصرف بالای آب، خروج آب از سیستم در انتهای فرآیند سیستم weep  و ایجاد لغزندگی از معایب این سیستم به حساب می آید. به همین جهت کارواش خودرو ها به دنبال راهکار دیگری هستند. محلول بر پایه متانول یکی از این محصولات ضد یخ است که جایگزین روش پر مصرف قبلی شده است. مواد شیمیایی حذف کننده نمک برای نمک زدایی از سطح وسایل نقلیه نیز در این فصول برای کارواش کاربردی هستند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید